Koncerty i nagrania

 

22 października 2022 r. (sobota), godz. 19:00

BACH 200 UW

Miejsce: Kościół Ewangelicko-Augsburski Św. Trójcy,  Pl. Małachowskiego 1

Wykonawcy: Marta Wiktorzak – alt; Łukasz Baltazar Kózka – tenor; Bartosz Lisik – bas; Royal Baroque Ensemble w składzie: I skrzypce: Alicja Sierpińska (koncertmistrz), Ewa Chmielewska, Kamila Guz; II skrzypce: Marcin Sochan, Michał Piotrowski, Łukasz Nazarczuk; altówki: Piotr Chrupek (solo), Marcin Stefaniuk; oboje: Agnieszka Mazur-Zborowska, Tytus Wojnowicz (caccia), Jan Hutek; trąbka: Marian Magiera; fagot: Szymon Józefowski; chitarrone: Henryk Kasperczak; wiolonczela, wiolonczela piccolo: Maciej Łukaszuk; violone: Grzegorz Zimak; pozytyw: Lilianna Stawarz; Chór Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego;  Andrzej Borzym – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 6 Bleib bei uns, denn es will Abend werden; BWV 85 Ich bin ein guter Hirt, BWV 12 Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen;

Organizatorzy: Instytut Muzykologii UW, Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego
Współpraca: Parafia Ewangelicko-Augsburska Św. Trójcy, Wydział Historii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Rejestracja audio i video: Taktogram (Piotr Łabanow, Maciej Mulawa, Krzysztof Gajewski)

1 lipca 2022 r. (piątek), godz. 19:00
Uniwersytet Warszawski – Wydział Historii, Sala Kolumnowa
(Krakowskie Przedmieście 26/28)BACH 200 UW

Wykonawcy: Julita Mirosławska – sopran, Aneta Łukaszewicz – alt, Jacek Szponarski – tenor, Karol Skwara – bas, Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona, Krzysztof Garstka – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 9 Es ist das Heil uns kommen her, BWV 33 Allein zu dir, Herr Jesu Christ, BVW 37 Wer da gläubet und getauft wird

Organizatorzy: Instytut Muzykologii UW, Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego
Współpraca: Wydział Historii UW, Polska Opera Królewska, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 


Premiera 11 grudnia 2021 r. (nagranie z 18 października 2021 r.)
Sala Kolumnowa Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego
Bach 200 UW ONLINE

BWV 60O Ewigkeit, du Donnerwort”

BWV 87 „Bisher habt ihr nichts gebeten in meinem Namen”

BWV 154 „Mein liebster Jesus ist verloren”

Wykonawcy: Weronika Leśniewska – alt Aleksander Rewiński – tenor Adam Kamieniecki – bas Łódzka Orkiestra Barokowa Altberg Ensemble pod kierunkiem Jakuba Kościukiewicza w składzie: Paweł Miczka, Małgorzata Góraj – skrzypce barokowe Magdalena Agatowicz – altówka barokowa Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa Paweł Muzyka – violone Jan Hutek, Patrycja Leśnik-Hutek – oboje, oboje d’amore Joanna Cyrulik – pozytyw Ewa Mrowca – klawesyn

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750)
BWV 60O Ewigkeit, du Donnerwort”
BWV 87 „Bisher habt ihr nichts gebeten in meinem Namen”
BWV 154 „Mein liebster Jesus ist verloren”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW we współpracy z Wydziałem Historii UW

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Realizacja nagrania: Taktogram.pl
Realizacja i montaż video: Piotr Łabanow
Realizacja i montaż audio: Maciej Mulawa
Zdjęcia: Piotr Łabanow, Krzysztof Gajewski, Kamil Kaszyca

 

Premiera 11 grudnia 2021 r. (nagranie z 18 października 2021 r.)
Sala Kolumnowa Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego
Bach 200 UW ONLINE

Wykonawcy: Weronika Leśniewska – alt Aleksander Rewiński – tenor Adam Kamieniecki – bas Łódzka Orkiestra Barokowa Altberg Ensemble pod kierunkiem Jakuba Kościukiewicza w składzie: Paweł Miczka, Małgorzata Góraj – skrzypce barokowe Magdalena Agatowicz – altówka barokowa Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa Paweł Muzyka – violone Jan Hutek, Patrycja Leśnik-Hutek – oboje, oboje d’amore Joanna Cyrulik – pozytyw Ewa Mrowca – klawesyn

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 60O Ewigkeit, du Donnerwort”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW we współpracy z Wydziałem Historii UW

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Realizacja nagrania: Taktogram.pl
Realizacja i montaż video: Piotr Łabanow
Realizacja i montaż audio: Maciej Mulawa
Zdjęcia: Piotr Łabanow, Krzysztof Gajewski, Kamil Kaszyca

 

Premiera 16 października 2021 r. (nagranie z 4 lipca 2021 r.)
Hall Rektorski Pałacu Kazimierzowskiego Uniwersytetu Warszawskiego
Bach 200 UW ONLINE

 

Wykonawcy: Dorota Szczepańska – sopran, Dawid Biwo – bas, Sulamita Ślubowska – skrzypce, Marzena Biwo – skrzypce,  Dominika Małecka – altówka, Anna Cierpisz – wiolonczela, Anna Firlus – klawesyn, Julia Obrębowska-Borek – flet traverso, Krzysztof Stencel – róg naturalny

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 212 „Mer hahn en neue Oberkeet” – Cantate burlesque

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Realizacja audio i video: Taktogram.pl
Montaż audio i vide: Maciej Mulawa
Operatorzy kamer: Qinke Chang, Krzysztof Gajewski, Piotr Łabanow

 

 

Premiera 16 października 2021 r. (nagranie z 4 lipca 2021 r.)
Hall Rektorski Pałacu Kazimierzowskiego Uniwersytetu Warszawskiego
Bach 200 UW ONLINE

Wykonawcy: Dorota Szczepańska – sopran, Aleksander Rewiński – tenor, Dawid Biwo – bas, Sulamita Ślubowska – skrzypce, Marzena Biwo – skrzypce,  Dominika Małecka – altówka, Anna Cierpisz – wiolonczela, Anna Firlus – klawesyn, Julia Obrębowska-Borek – flet traverso

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 211 „Schweigt stille, plaudert nicht” – Kantata o kawie / Kaffee-kantate

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Realizacja audio i video: Taktogram.pl
Montaż audio i vide: Maciej Mulawa
Operatorzy kamer: Qinke Chang, Krzysztof Gajewski, Piotr Łabanow

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

Nagranie z 1 grudnia 2020 r.
Sala Kolumnowa Wydziału Historii Uniwersytetu Warszawskiego
Bach 200 UW ONLINE

Wykonawcy: Iwona Lubowicz – sopran, Aneta Łukaszewicz – alt, Sylwester Smulczyński – tenor, Paweł Michalczuk – bas, Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona w składzie: Michał Piotrowski (koncertmistrz), Alicja Sierpińska – I skrzypce, Joanna Gręziak, Małgorzata Góraj – II skrzypce, Natalia Reichert – altówka, Maciej Łukaszuk – wiolonczela, Grzegorz Zimak – kontrabas, Filip Zieliński – teorba, Tytus Wojnowicz, Franciszek Bielak – oboje d’amore, Krzysztof Garstka – dyrygent, klawesyn

BIOGRAMY ARTYSTÓW

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 7 „Christ unser Herr zum Jordan kam”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Partner nagrania: Polska Opera Królewska
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Realizacja i montaż video: Łukasz Kałuża, Jarosław Skrzeczkowski – Biuro Promocji UW
Realizacja i montaż audio: Marcin Lasia

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Nagranie z 10 października 2020 r.
Sala Narożna Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich Uniwersytetu Warszawskiego

Bach 200 UW ONLINE

Wykonawcy: Ewa Leszczyńska – sopran, Joanna Lalek – alt, Aleksander Rewiński – tenor, Piotr Pieron – bas, Ensemble Hyacinthus w składzie: Grzegorz Lalek – skrzypce barokowe, kierownictwo artystyczne, Alicja Sierpińska – skrzypce barokowe, Marcin Stefaniuk – altówka barokowa, Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa, Stanisław Smołka – kontrabas barokowy, Jan Hutek – obój barokowy, obój d’amore, Tytus Wojnowicz – obój barokowy, obój d’amore, Lilianna Stawarz – pozytyw

BIOGRAMY ARTYSTÓW

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 47 „Wer sich selbst erhöhet, der soll erniedriget werden”, BWV 86 „Wahrlich, wahrlich, ich sage euch”, BWV 108 „Es ist euch gut, daß ich hingehe”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Realizacja i montaż video: Łukasz Kałuża, Jarosław Skrzeczkowski – Biuro Promocji UW
Realizacja i montaż audio: Marcin Lasia

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Nagranie z 3 września 2020 r.
Kościół Ewangelicko-Augsburski Św. Trójcy w Warszawie
(Plac Małachowskiego 1)

Bach 200 UW ONLINE

Wykonawcy: Joanna Radziszewska-Sojka – sopran, Helena Poczykowska – alt, Tomaš Lajtkep – tenor, Michał Dembiński – bas, Chór i Orkiestra Baroque Collegium 1685, Agnieszka Żarska – dyrygent, kierownictwo artystyczneBIOGRAMY ARTYSTÓW

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 1 „Wie schön leuchtet der Morgenstern”, BWV 182 “Himmelskönig, sei willkommen”, BWV 10 “Meine Seel erhebt den Herren”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Partnerzy koncertu: Parafia Ewangelicko-Augsburska Św. Trójcy w Warszawie, Szczawnicki Chór Kameralny, Fundacja Andrzeja Mańkowskiego, Dworek Gościnny, Pieniny SPA Resort, Miasto i Gmina Szczawnica, Pieniński Bank Spółdzielczy
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Realizacja i montaż video: Łukasz Kałuża, Jarosław Skrzeczkowski – Biuro Promocji UW
Realizacja i montaż audio: Maksymilian Zięba, Bartłomiej Wawrzyniak

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

29 listopada 2019 r. (niedziela), godz. 18:30

Uniwersytet Warszawski – Auditorium Maximum
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Joanna Radziszewska-Sojka – sopran, Alicja Ciesielczuk – sopran, Joanna Święszek – alt, Szczepan Kosior – tenor, Dawid Biwo – bas, OCTAVA ensemble & Collegium Copernicus, Zygmunt Magiera – dyrygent, Karolina Habało – współpraca muzyczna

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 63 „Christen, ätzet diesen Tag”, BWV 110 „Unser Mund sei voll Lachens”, BWV 243 „Magnificat”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Zdjęcia:

 

 

 

5 października 2019 r. (sobota), godz. 19:00
6 października 2019 r. (niedziela), godz. 12:00
Uniwersytet Warszawski – Sala Kolumnowa Wydziału Historii UW (Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UW
Wykonawcy: Julita Mirosławska – sopran, Anna Fijałkowska – alt, Aleksander Rewiński – tenor, Dawid Biwo – bas, orkiestra barokowa La Tempesta, Jakub Burzyński – kierownictwo artystyczne
W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 78 „Jesu, der du meine Seele”, BWV 155 „Mein Gott, wie lang, ach lange?” oraz BWV 198 „Lass, Fürstin, lass noch einen Strahl”.Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa NarodowegoZdjęcia:
11 kwietnia 2019 r. (czwartek), godz. 19:00

Kościół Ewangelicko-Augsburski Św. Trójcy,

Pl. Małachowskiego 1

BACH 200 UW

Wykonawcy: Agnieszka Grabowska – sopran, Aleksandra Hanus – sopran, Matylda Sielska – alt, Paweł Żak – tenor, Adam Kamieniecki – bas, Międzyuczelniana Orkiestra Barokowa (studenci Akademii Muzycznych w Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu), Chór Kameralny Collegium Musicum UW, Zbigniew Pilch – prowadzenie i kierownictwo artystyczne, Andrzej Borzym jr – przygotowanie chóru, Anna Werecka, Jakub Kościukiewicz – współpraca artystyczna

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 8 „Liebster Gott, wenn werd ich sterben?”, BWV 39 „Brich dem Hungrigen dein Brot”, BWV 140 „Wachet auf, ruft uns die Stimme”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Akademia Muzyczna im. G i K. Bacewiczów w Łodzi, Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, Akademia Muzyczna im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, Parafia Ewangelicko-Augsburska Św. Trójcy w Warszawie
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Zdjęcia:

 

 

 

 

 

20 października 2018 r. (sobota), godz. 18:00
21 października 2018 r. (niedziela), godz. 13:00Uniwersytet Warszawski, Pałac Kazimierzowski
(ul. Krakowskie Przedmieście 26/28)BACH 200 UWWykonawcy: Aleksandra Hanus – sopran, Malwina Borkowicz – alt, Karol Kozłowski – tenor, Paweł Czekała – bas, orkiestra barokowa Altberg Ensemble, Jőrg-Andreas Bőtticher – klawesyn , pozytyw, kierownictwo artystyczneW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty „Was willst du dich betrüben” BWV 107, „Erwünschtes Freudenlicht” BWV 184, I Suita orkiestrowa C-dur BWV 1066; Johann Bernhard Bach (1676–1749) – Uwertura z II Suity G-durOrganizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa NarodowegoZdjęcia:
10 czerwca 2018 r. (niedziela), godz. 18:00

Uniwersytet Warszawski – Auditorium Maximum
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Joanna Radziszewska – sopran, Rafał Tomkiewicz – kontratenor, Krzysztof Michalski – tenor, Marcin Wróbel – bas, OCTAVA ensemble, Collegium Copernicus, Chór Chłopięcy Gregorianum, Zygmunt Magiera – dyrygent, Berenika Jozajtis – przygotowanie chóru

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 22 „Jesus nahm zu sich die Zwölfe”, BWV 159 „Sehet, wir geh’n hinauf gen Jerusalem”, BWV 163 „Nur jedem das Seine!”, BWV 166 „Wo gehest du hin?”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Zdjęcia:

 

 

 

26 maja 2018 r. (sobota), godz. 19:00
27 maja 2018 r. (niedziela), godz. 14:00Uniwersytet Warszawski – Sala Kolumnowa Wydziału Historycznego UW (Krakowskie Przedmieście 26/28)BACH 200 UWWykonawcy: Aleksandra Klimczak – sopran, Tomasz Raff – bas, zespół muzyki dawnej Passion Ensemble, Chór Kameralny Collegium Musicum UWW programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – BWV 32 „Liebster Jesu, mein Verlangen”, BWV 49 „Ich geh und suche mit Verlangen”, BWV 152 „Tritt auf die Glaubensbahn”Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Fundacja o.to.ja
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa NarodowegoZdjęcia:
26 listopada 2017 r. (niedziela), godz. 18:00

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

Wykonawcy: soliści – studenci Akademii Muzycznej w Krakowie, Orkiestra Barokowa Akademii Muzycznej w Krakowie, Marek Toporowski – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – BWV 21 „Ich hatte viel Bekümmernis”, BWV 70 „Wachet, betet”, BWV 161 „Komm du süsse Todesstunde”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Akademia Muzyczna w Krakowie
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Zdjęcia:

 

 

 

21 października 2017 r. (sobota), godz. 18:00
22 października 2017 r. (niedziela), godz. 13:00Uniwersytet Warszawski, Pałac Kazimierzowski
(Krakowskie Przedmieście 26/28)BACH 200 UWWykonawcy: Katarzyna Wiwer – sopran, Dawid Biwo – bas, zespół muzyki dawnej Scepus Baroque, Andrzej Zawisza – kierownictwo artystyczneW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 203 „Amore Traditore”, BWV 202 „Weichet nur betrübte Schatten”, BWV 209 „Non sa che sia dolore”Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa NarodowegoZdjęcia:
6 maja 2017 r. (sobota), godz. 19:00

Kościół ss. Wizytek
(Krakowskie Przedmieście 34)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Ewa Leszczyńska – sopran, Helena Poczykowska – alt, Václav Čížek – tenor, Jiří Miroslav Procházka – bas, Baroque Collegium 1685, Agnieszka Żarska – kierownictwo artystyczne

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 65 „Sie werden aus Saba”, BWV 123 „Liebster Immanuel”, BWV 133 „Ich freue mich in dir”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Zdjęcia:

 

 

 

5 kwietnia 2017 r. (środa), godz. 18:30

Uniwersytet Warszawski – Sala Balowa Pałacu Tyszkiewiczów UW (Krakowskie Przedmieście 32)

“Seminarium Bachowskie UW”: „A Lutheran Theology of Proportions and how it influenced the compositions of J.S. Bach and his son C.P.E. Bach” – wykład prof. Ruth Tatlow i koncert
Koncert: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Musikalisches Opfer” BWV 1079: Ricercar na 3 głosy, Sonata sopr’il Soggetto Reale na flet, skrzypce i basso continuo, Canon perpetuus

Wykonawcy: Marcin Tarnawski – skrzypce, Małgorzata Wojciechowska – flet traverso, Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela, Władysław Kłosiewicz – klawesyn

Organizatorzy: Zarząd Samorządu Studentów Instytutu Muzykologii UW, Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego
Współpraca: Biuro Promocji UW

22 października 2016 r. (sobota), godz. 19:00
23 października 2016 r. (niedziela), godz. 13:00Uniwersytet Warszawski – Sala Kolumnowa Wydziału Historycznego UW (Krakowskie Przedmieście 26/28)BACH 200 UWWykonawcy: Marcjanna Myrlak – alt, Aleksander Kunach – tenor, Dawid Biwo – bas, chór kameralny i zespół instrumentów dawnych Collegium Musicum UW, Grzegorz Lalek – kierownictwo artystyczneW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Erfreute Zeit im neuen Bunde” BWV 83, „Erforsche mich, Gott, und erfahre mein Herz” BWV 136, „Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte” BWV 174Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Dzielnica Śródmieście m.st. WarszawyZdjęcia:
16 października 2016 r. (niedziela), godz. 18:00

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Justyna Ilnicka – sopran, Michał Czerniawski – kontratenor, Joshua Ellicott – tenor, Peter Harvey – bas, chór i orkiestra Capella Cracoviensis, Jan Tomasz Adamus – kierownictwo artystyczne

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Gott ist mein Koenig” BWV 71, „Herr Jesu Christ, wahr’ Mensch und Gott” BWV 127, „Tonet, ihr Pauken! Erschallet Trompeten!” BWV 214

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy

Zdjęcia:

 

 

 

21 kwietnia 2016 r. (czwartek), godz. 19:00

Kościół ss. Wizytek
(Krakowskie Przedmieście 34)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Ewa Leszczyńska – sopran, Helena Poczykowska – alt, Hasan El-Dunia – tenor, Marián Krejčík – bas, Baroque Collegium 1685, Agnieszka Żarska – kierownictwo artystyczne

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantata „Gelobet sei der Herr” BWV 129, Oratorium Wielkanocne „Kommt, eilet und laufet” BWV 249,

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy

Zdjęcia:

 

 

 

5 grudnia 2015 r. (sobota), godz. 19:00

Kościół Ewangelicko-Reformowany
(Al. Solidarności 74)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Chór Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, soliści Chóru SGH, zespół instrumentów barokowych, Tomasz Hynek – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 106 „Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit”, BWV 150 „Nach dir, Herr, verlanget mich”, motet BWV 227 „Jesu, meine Freude”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

 

 

 

21 listopada 2015 r. (sobota), godz. 18:30
22 listopada 2015 r. (niedziela), godz. 13:30Kościół ss. Wizytek pw. Józefa Oblubieńca
(Krakowskie Przedmieście 34)BACH 200 UWWykonawcy: Joanna Freszel – sopran, Wanda Franek – alt, Przemysław Borys – tenor, Paweł Czekała – bas, zespół muzyki dawnej Gradus ad Parnassum, Krzysztof Garstka – kierownictwo artystyczneW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – BWV 84 „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke”, BWV 156 „Ich steh mit einem Fuß im Grabe”, BWV 185 „Barmherziges Herze der ewigen Liebe”Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego RadiaZdjęcia:
7 listopada 2015 r. (sobota), godz. 19:30

Bazylika Św. Krzyża (Krakowskie Przedmieście 3)

CMUW Dwudziestolecie: Johann Sebastian Bach – Pasja według św. Jana BWV 245

Wykonawcy: Karol Kozłowski – tenor (Ewangelista), Olga Pasiecznik – sopran, Kacper Szleążek – alt, Jan Petryka – tenor, Jarosław Bręk – bas, Maciej Nerkowski – bas, orkiestra barokowa i chór kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego, Andrzej Borzym – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685-1750) – Pasja według św. Jana BWV 245

Organizatorzy: Collegium Musicum UW, Biuro Promocji UW, Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej Dramma per Musica
Wsparcie finansowe: Fundacja PZU

Zdjęcia:

 

 

 

14 czerwca 2015 r. (niedziela), godz. 18:00

Uniwersytet Warszawski – Sala Kolumnowa Wydziału Historycznego UW (Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

Wykonawcy: z Julita Mirosławska – sopran, Anna Fijałkowska – mezzosopran, Wojciech Parchem – tenor, Jacek Ozimkowski – bas, zespół muzyki dawnej La Tempesta, Jakub Burzyński – kierownictwo artystyczn.

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Was mein Gott will, das g’scheh allzeit” BWV 111, „Nimm, was dein ist, und gehe hin” BWV 144, „Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ” BWV 177

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

9 czerwca 2015 r. (wtorek), godz. 19:00

Uniwersytet Warszawski – Stara Biblioteka UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

Seminarium Bachowskie UW: „Did J.S. Bach suffer from Burnout? New documents regarding Bach’s late years” – wykład dr. hab. Michaela Maula i koncert
Koncert: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – V Koncert Brandenburski D-dur BWV 1050

Wykonawcy: Władysław Kłosiewicz – klawesyn, Małgorzata Wojciechowska – flet poprzeczny, Grzegorz Lalek – skrzypce, zespół instrumentów dawnych pod kier. Władysława Kłosiewicza

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

20 maja 2015 r. (środa), godz. 19:00

Uniwersytet Warszawski – Stara Biblioteka UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

Seminarium Bachowskie UW: „Bach i wiolonczela” – lekcja publiczna i koncert
Dyskusja i wykonawcy koncertu: Marcin Zdunik, Agnieszka Oszańca, Teresa Kamińska, Szymon Paczkowski – moderator
Koncert: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Suity Wiolonczelowe nr 2, 4 i 6 BWV 1008, 1010 i 1012 (wybrane fragmenty)

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

12 kwietnia 2015 r. (niedziela), godz. 19:00

Uniwersytet Warszawski – Sala Kolumnowa Wydziału Historycznego UW (Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

Wykonawcy: Marzena Michałowska, Aleksandra Lewandowska – sopran, David Erler, Piotr Olech – alt, Karol Kozłowski, Georg Poplutz – tenor, Stephan MacLeod, Hugo Oliveira – bas, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Jarosław Thiel – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty „Halt im Gedächtnis Jesum Christ” BWV 67, „Ihr werdet weinen und heulen” BWV 103, „Ein Herz, das seinen Jesum lebend weiß” BWV 134

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

12 kwietnia 2015 r. (niedziela), godz. 10:00-14:00

Uniwersytet Warszawski – Sala Balowa Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich
(ul. Krakowskie Przedmieście 32)

„Bach w muzykologii polskiej” – sesja naukowa w ramach Seminarium Bachowskiego

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

27 marca 2015 r. (piątek), godz. 19:00

Uniwersytet Warszawski – Stara Biblioteka UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

Seminarium Bachowskie UW: „Bringing Back Bach: Reconstruction, Arrangement, Fantasy” – wykład prof. Joshuy Rifkina i koncert
Koncert: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Ouverture a-moll BWV 1067 (rekonstrukcja: Joshua Rifkin), „Tilge, Höchster, meine Sünden” BWV 1083 (wg „Stabat Mater” G.B. Pergolesiego

Wykonawcy: Joanna Radziszewska – sopran, Magdalena Niedbała – alt, Monika Boroni – skrzypce, Orkiestra Barokowa Akademii Muzycznej w Krakowie, Joshua Rifkin – dyrygent

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

22 marca 2015 r. (niedziela), godz. 19:00

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UW

Wykonawcy: soliści, Orkiestra Barokowa Collegium Musicum Bednarska, kierownictwo artystyczne – Anton Birula i Ewa Żołyniak-Adamska, Chór Kameralny Collegium Vocale Bednarska, kierownictwo artystyczne – Robert Lawrence

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Wir danken dir, Gott” BWV 29, “O ewiges Feuer” BWV 34 i “O Jesu Christ, mein’s Lebens Licht” BWV 118b

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, ZPSM im. F. Chopina, Fundacja Bednarska
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

28 lutego 2015 r. (sobota), godz. 17:00

Kościół Akademicki św. Anny
(ul. Krakowskie Przedmieście 68)
BACH 200 UW

Wykonawcy: Anna Radziejewska – alt, Piotr Wilczyński – organy, orkiestra barokowa Clementinum

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 35 “Geist und Seele wird verwirret”, BWV 169 “Gott soll allein mein Herze haben”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

18 lutego 2015 r. (środa), godz. 19:00

Uniwersytet Warszawski – Stara Biblioteka UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
Seminarium Bachowskie UW: „Bach i klawesyn” – lekcja publiczna i koncert

Dyskusja i wykonawcy koncertu: prof. Elżbieta Stefańska, prof. Władysław Kłosiewicz, prof. Marek Toporowski, dr hab. Szymon Paczkowski – moderator
Koncert: Johann Sebastian Bach (1685–1750), Louis Marchand (1669–1732) – dzieła klawesynowe

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

10 grudnia 2014 r. (środa), godz. 19:00

Uniwersytet Warszawski – Stara Biblioteka UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

Seminarium Bachowskie UW: „Wszystko o Bachu i tylko o nim” – lekcja publiczna i koncert
Lekcja: prof. dr hab. Mirosław Perz, dr hab. Szymon Paczkowski
Koncert: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – Sonata nr 3 d-moll BWV 527 w wersji na dwoje skrzypiec i basso continuo, oda „Alles mit Gott und nichts ohn’ ihn” BWV 1127 (polskie prawykonanie)

Wykonawcy: Iwona Leśniowska-Lubowicz – sopran, Royal Baroque Ensemble w składzie Grzegorz Lalek – I skrzypce, Kamila Guz – II skrzypce, Marcin Stefaniuk – altówka, Maciej Łukaszuk – wiolonczela, Lilianna Stawarz – klawesyn

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Muzykologii UW
Współpraca: Biuro Promocji UW
Wsparcie finansowe: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

Layout 113 listopada 2014 r. (czwartek), godz. 19:00

Politechnika Warszawska – Gmach Główny,
Mała Aula (Plac Politechniki 1)
Wielka Muzyka w Małej Auli – BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Jan Jakub Monowid – kontratenor, Aleksander Kunach – tenor, Tomasz Piętak – bas, orkiestra barokowa Ensemble Hyacinthus, Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej, Dariusz Zimnicki – kierownictwo artystyczne

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 45 „Es ist dir gesagt, Mensch, was gut ist”, BWV 46 „Schauet doch und sehet, ob irgendein Schmerz sei”, BWV 142 „Uns ist ein Kind geboren”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Politechnika Warszawska, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

2014_10_25_afisz25 października 2014 r. (sobota), godz. 17:00,
26 października 2014 r. (niedziela), godz. 13:00Pałac Kazimierzowski UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UWWykonawcy: Joanna Radziszewska – sopran, Dawid Biwo – bas, {oh!} Orkiestra Historyczna, Martyna Pastuszka – koncertmistrzW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 58 „Ach Gott, wie manches Herzeleid“, BWV 82 „Ich habe genug“, BWV 158 „Der Friede sei mit dir“Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego RadiaZdjęcia:
2014_07_02_afisz2 lipca 2014 r. (środa), godz. 19:00

Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie
(ul. Dobra 56/66)
BACH 200 UW – Lipcowe Koncerty w BUW

 

Wykonawcy: Artur Barciś – słowo, Julita Mirosławska – sopran, Joanna Motulewicz – mezzosopran, Wojciech Parchem – tenor, Artur Janda – bas, zespół muzyki dawnej La Tempesta pod kierunkiem Jakuba Burzyńskiego

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – BWV 76 „Die Himmel erzählen die Ehre Gottes”, BWV 167 „Ihr Menschen, rühmet Gottes Liebe”; Friedrich Wilhelm Marpurg (tłum. Barbara Świderska) – „Legende einiger Musikheiligen” / „Legendy o muzycznych świętych” (fragmenty)

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

2014_06_14_afisz14 czerwca 2014 r. (sobota), godz. 17:00,
15 czerwca 2014 r. (niedziela), godz. 13:00Sala Kolumnowa Wydziału Historycznego UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UWWykonawcy: Ewelina Siedlecka-Kosińska – sopran, Michał Czerniawski – kontratenor, Aleksander Kunach – tenor, Artur Janda – bas, Międzynarodowa Orkiestra Instrumentów Historycznych Musica Humana, Magdalena Karolak – kierownictwo artystyczneW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 42 „Am Abend aber desselbigen Sabbats”, BWV 44 „Sie werden euch in den Bann tun”, I suita orkiestrowa C-dur BWV 1066Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia
2014_06_06_afisz6 czerwca 2014 r. (piątek), godz. 20:00

Katedra Polowa Wojska Polskiego
(ul. Długa 13/15)
BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Katarzyna Kalisz-Kędziorek – sopran, Anna Fijałkowska – alt, Aleksander Rewiński – tenor, Artur Janda – bas, kwartet smyczkowy TheTonacja, Chór Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Daniel Synowiec – kierownictwo artystyczne

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – kantaty BWV 153 „Schau lieber Gott wie meine Feind”, BWV 165 „O heiliges Geist und Wasserbad”, BWV 196 „Der Herr denket an uns”

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

2013_12_08_afisz8 grudnia 2013 r. (niedziela), godz. 16:00

kościół ewangelicko-augsburski Św. Trójcy w Warszawie
(Pl. Małachowskiego 1)
BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Marta Czarkowska – sopran, Józef Orliński – alt, Sylwester Smulczyński – tenor, Krzysztof Chalimoniuk – bas, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Chór Akademicki UW, Irina Bogdanovich – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Lobet Gott in seinen Reichen” BWV 11, „Jesu, nun sei gepreiset” BWV 41, „Gott, man lobet dich in der Stille” BWV 120

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Komunikacji i Współpracy Zewnętrznej UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

2013_12_01_afisz1 grudnia 2013 r. (niedziela), godz. 19:00

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)

BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Ewelina Siedlecka-Kosińska – sopran, Anna Radziejewska – alt, Aleksander Rewiński – tenor, Dawid Biwo – bas, chór kameralny i zespół instrumentów dawnych Collegium Musicum UW, Andrzej Borzym – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Wer Dank opfert, der preiset mich“ BWV 17, „Alles nur nach Gottes Willen“ BWV 72, „Wer nur den lieben Gott lässt walten“ BWV 93

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Komunikacji i Współpracy Zewnętrznej UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

2013_07_05_afisz5 lipca 2013 r. (piątek), godz. 19:00

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Collegium 1704 i Collegium Vocale 1704, Vaclav Luks – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Christ lag in Todesbanden” BWV 4, „Ich will den Kreuzstab gerne tragen” BWV 56, „Warum betrübst du dich, mein Herz” BWV 138; Jan Dismas Zelenka (1679–1745) – „Lamentatio Jeremiae Prophetae” ZWV 53 i „Miserere” ZWV 57

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Komunikacji i Współpracy Zewnętrznej UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Centrum Czeskie w Warszawie
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

 

 

 

2013_04_13_afisz13 (sobota) i 14 (niedziela) kwietnia 2013 r., godz. 18:00

Pałac Kazimierzowski UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Joanna Lalek – sopran, Piotr Olech – kontratenor, Sylwester Smulczyński – tenor, zespół muzyki dawnej Ensemble Hyacinthus pod kierunkiem Grzegorza Lalka

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Widerstehe doch der Sünde” BWV 54, „Ich armer Mensch, ich Sündenknecht” BWV 55, „Mein Herze schwimmt im Blut” BWV 199

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Komunikacji i Współpracy Zewnętrznej UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

BACH_36_61_132-afisz.cdr9 grudnia 2012 r. (niedziela), godz. 17:00

Sala Koncertowa UMFC
(ul. Okólnik 2)
BACH 200 UW

 

Wykonawcy: soliści – studenci Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC (Marta Czarkowska, Anqi Hang, Monika Sasinowska – sopran, Barbara Jop, Aleksandra Pawluczuk – alt, Paweł Cichoński, Aleksander Rewiński – tenor, Paweł Czekała, Dawid Dubec, Maciej Falkiewicz – bas), Chór i Orkiestra IL TEMPO; Jadwiga Rappé – przygotowanie solistów, Piotr Maculewicz – przygotowanie chóru, Agata Sapiecha – kierownictwo artystyczne

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Schwingt freudig euch empor“ BWV 36, „Nun komm, der Heiden Heiland“ BWV 192, „Bereitet die Wege, bereitet die Bahn“ BWV 132

Organizatorzy: Biuro Promocji UW, Biuro Koncertowe UMFC
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Fundacja UW
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Wolff-afisz.cdr8 maja 2012 r. (wtorek), godz. 18:00

Stara Biblioteka UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
Seminarium Bachowskie:
prof. Christoph Wolff, Marek Toporowski

 

Wykład: prof. Christoph Wolff – „In Search of Johann Sebastian Bach’s Human Face – The Everyday Life of Leipzig Thomascantor”
Muzyka: Marek Toporowski (klawesyn) – Johann Sebastian Bach (1685–1750) – utwory klawesynowe

Organizatorzy: Biuro Promocji UW, Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

BACH_57_191_192-afisz.cdr29 kwietnia 2012 r. (niedziela), godz. 19:00

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UW

 

Wykonawcy: Katarzyna Kalisz – sopran, Zofia Skowron – sopran, Paweł Kowalewski – tenor, Piotr Kędziorek – baryton, Orkiestra Barokowa Collegium Musicum Bednarska, kierownictwo artystyczne – Anton Birula, Chór Kameralny Collegium Vocale Bednarska, kierownictwo artystyczne – Robert Lawrence

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Selig ist der Mann“ BWV 57, „Gloria in excelsis Deo“ BWV 191, „Nun danket alle Gott“ BWV 192

Organizatorzy: Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Fundacja UW, ZPSM im. F. Chopina, Fundacja Bednarska
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

styl polski-afisz.cdr23 marca 2012 r. (piątek), godz. 18:30

Pałac Tyszkiewiczów UW
(Krakowskie Przedmieście 32)
Czytaj i słuchaj: Szymon Paczkowski „Styl polski w muzyce Johanna Sebastiana Bacha”

Dyskusja: dr hab. Szymon Paczkowski, prof. UW dr hab. Alina Żórawska-Witkowska
Muzyka: Lilianna Stawarz (klawesyn) – polonezy z kręgu Johanna Sebastiana Bacha

Organizatorzy: Biuro Promocji UW, Instytut Muzykologii UW
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia:

 

 

 

BACH_82_170-afisz.cdr25 (sobota) i 26 (niedziela) lutego 2012 r., godz. 18:00
Pałac Tyszkiewiczów UW
(Krakowskie Przedmieście 32)
BACH 200 UW
Wykonawcy: Jakub Burzyński – alt, Rafael Gabriel Przybyła – obój, zespół muzyki dawnej La TempestaW programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Ich habe genug” BWV 82 i „Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust” BWV 170Organizatorzy: Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW, Fundacja UW
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia
 

4 grudnia 2011 r. (niedziela), godz. 19:30

Auditorium Maximum UW
(Krakowskie Przedmieście 26/28)
BACH 200 UW – koncert inauguracyjny

 

Wykonawcy: Olga Pasiecznik – sopran, Wanda Franek – alt, Aleksander Kunach – tenor, Artur Janda – bas, chór kameralny i zespół instrumentów dawnych Collegium Musicum UW, Andrzej Borzym – dyrygent

W programie: Johann Sebastian Bach (1685–1750) – „Jauchzet Gott in allen Landen“ BWV 51, „Ein feste Burg ist unser Gott“ BWV 80

Organizatorzy: Fundacja Uniwersytetu Warszawskiego, Biuro Promocji UW
Współpraca: Instytut Muzykologii UW
Wsparcie finansowe: Miasto Stołeczne Warszawa
Patronat medialny: Program 2 Polskiego Radia

Zdjęcia: